Aslı's World!

Sunday, August 1, 2010

Hussein Chalayan 1994 - 2010 Exhibition

Bugün onca yoğunluğun arasında soluk alabildiğim bir sırada abimi Hüseyin Çağlayan'ın 1994-2010 yılları arasındaki çalışmalarının sergilendiği İstanbul Modern Sanatlar Galerisi'ne gitmeye ikna ettim.. Çok şanslıyım ki kendisi müze, galeri vs gibi kültürel faaliyetleri çok sever.. Hüseyin Çağlayan'ın da çalışmalarının sadece kıyafetler üzerine klasik bir bakış açısını yansıtmamasından ötürü O'nun da sıkılmayacağını düşünerek rahatlıkla sergiyi ziyaret ettik. 



Arabaların hızlarından, mekanik yapılarından etkilenen, kaza anını yansıtan kıyafetler, moda, insanlar üzerine popüler Amerikan kültürünün dayatmalarına karşı tepkileri, Kıbrıs'ın ikiye bölünmesi sonucu duyduğu hisleri aktardığı çalışmaları, lazer ışıklar saçan swarovski taşlı kıyafetleri, koltuk kılıflarından oluşan elbiseler, eteğe dönüşen masalar, katlanıp yok olan kıyafetler, hayran bırakan kısa filmler.. nereden başlayacağımı, nerede bitireceğimi bilemiyorum.. Sadece bir kaç fotoğraf ile sergide görebilecekleriniz konusunda fikriniz olsun istedim.. Bunlar ve daha fazlası ekim ayına kadar İstanbul Modern'de sizleri bekliyor! Giriş 10 tl. Sesli olarak izlemek isterseniz 4tl daha ödüyorsunuz böylelikle kıyafetlerin ve tüm çalışmaların ilham kaynakları ve hikayeleri konusunda bilgilendiriliyorsunuz! 


 

Bu kadar orjinal bir bakış açısına sahip bir tasarımcıya sahip olduğumuz için bir kez daha gurur duymalıyız bence!Bugün sanırım ufkum biraz daha genişledi, biraz daha farklı bir ben oldum... Çok etkilendim ve sizin de etkileneceğinizden hiç şüphem yok! Kendisi beni duyar mı bilmem ama ben buradan bir kez daha tebriklerimi iletiyorum.. ;)

No comments:

Post a Comment